
Jak nowocześnie nauczać historii?
Czy historia może być dzisiaj ciekawa? Jak zainteresować wydarzeniami z przeszłości młodych ludzi, którzy swoją uwagę koncentrują na mediach społecznościowych i grach komputerowych, a większość wolnego czasu spędzają w wirtualnym
Stypendium Ministra Edukacji i Nauki za wybitne osiągnięcia edukacyjne w roku szkolnym 2021/2022
W 2022 r. do MEiN wpłynęło łącznie 2 715 wniosków o przyznanie stypendium. Otrzyma je łącznie 753 uczniów, którzy odnieśli największe sukcesy w nauce i sporcie w roku szkolnym 2021/2022.
„Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych” – raport edukacyjny IPN
Zachęcamy do zapoznania się z raportem dotyczącym potrzeb edukacyjnych młodych ludzi i ich oczekiwań w stosunku do edukacji historycznej. Publikacja „Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych” została
Budujemy kadry dla nowoczesnej gospodarki – rozmowa z wiceminister edukacji i nauki Marzeną Machałek
Nowoczesne kadry z perspektywy rynku pracy przyszłości to przede wszystkim eksperci i fachowcy. W jaki sposób Ministerstwo Edukacji i Nauki wspiera kształcenie zawodowe? Wiceminister Marzena Machałek: Rozwój kształcenia zawodowego to
Relacja mistrz i uczeń, czyli źródło wzajemnej inspiracji. Uniwersytet w Białymstoku zaprasza do udziału w programie tutorskim
Uniwersytet w Białymstoku wychodzi naprzeciw młodzieży i jej naukowym zainteresowaniom. Uczelnia rozpoczyna właśnie program tutorski skierowany do najzdolniejszych uczniów z północno-wschodniej Polski. Jest to pierwsza edycja projektu realizowana przez UwB.
Wirtualna rzeczywistość w służbie historii
Blisko 300 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 26 im. Mirosława Biernackiego w Warszawie uczestniczyło w pokazach dwóch filmów „Kartka z Powstania” oraz „Wiktoria 1920”. Oba seanse zostały zrealizowane z wykorzystaniem
#FakeHunter Challenge – Wojna Informacyjna
Założenia konkursu Ideą konkursu jest popularyzowanie dostępu do wiarygodnych i rzetelnych informacji. Przedsięwzięcie ma zaktywizować uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz zachęcić ich do kreatywnego myślenia dotyczącego walki z dezinformacją.
Czy wiecie, że jest w Polsce instytucja, która zatrudnia olimpijczyków?
Sieć badawcza Łukasiewicz przygotowała specjalną ofertę pracy dla finalistów i laureatów krajowych olimpiad przedmiotowych. To pomysł, aby przyciągnąć młode talenty i zachęcić najzdolniejszych uczniów do podążania ścieżką kariery naukowej. Program
Jak będzie wyglądał nowy przedmiot biznes i zarządzanie?
Do konsultacji publicznych trafił projekt podstawy programowej nowego przedmiotu biznes i zarządzanie. To kolejny krok w stronę nowoczesnej szkoły, która nie tylko przekazuje wiedzę, ale uczy, jak stosować ją w